Nu utilizați motoare de căutare pe Internet (de exemplu: Google) și nu tastați „Alior Bank” în bara de adrese. Dacă doriți să vă conectați la platforma Internet Banking Alior Bank, în bara de adrese a browserului dvs., introduceți: https://system.aliorbank.ro/web/login.
Nu accesați link-urile care ar trebui să conducă la pagina de autentificare ale serviciilor bancare online. Utilizați butonul Autentificare Alior Bank de pe site-ul Băncii.
📌Conectați-vă în siguranță!
Nu folosiți niciodată link-uri primite pe adresa de e-mail sau în mesajele de mesagerie instantanee (ex: WhatsApp, IMessage, SMS, Telegram, etc.) pentru a vă conecta la serviciile bancare. Folosiți întotdeauna butonul "Autentificare Alior Bank" de pe pagina de pornire a Alior Bank (https://www.aliorbank.ro/) sau introducând următoarea adresă direct în fereastra browserului: https://system.aliorbank.ro/web/login.
Nu uitați că banca nu vă va solicita niciodată parola integrală setată pentru contul dumneavoastră pentru conectări recurente (cu excepția situației în care vă logați pentru prima dată sau este necesară schimbarea parolei utilizând meniul “Setări”)!
Verificați dacă adresa de pe pagina de autentificare începe cu prefixul https, care reprezintă protocolul responsabil de securitatea conexiunii (adresa pentru servicii bancare este https://system.aliorbank.ro/web/login). Verificați dacă în fereastra browserului există un simbol de lacăt închis, care garantează că sesiunea este criptată cu un protocol special TLS, permițând o comunicare sigură. În funcție de browser, lacătul poate apărea în bara de adrese.
Bara de adresă:
Faceți click pe lacăt pentru a verifica dacă certificatul afișat este valid și a fost emis pentru Alior Bank S.A. de către DigiCert.
Exemplu certificat:
Verificați cu atenție dacă codul SMS sau notificarea push utilizată pentru conectare conține datele corecte;
Codul SMS este format numai din litere.
Simbolul lacătului închis nu este afișat în bara de adrese a browserului,
Certificatul site-ului nu este emis pentru Alior Bank S.A. sau nu este validat de DigiCert,
Sunt afișate avertismente ale browserului cu privire la securitatea certificatului,
Platforma Internet Banking Alior Bank vă cere să autorizați o tranzacție pe care nu ați solicitat-o dvs. și nu o puteți anula,
Site-ul web arată diferit înainte sau după conectare sau prezintă alte mesaje diferite de cele cu care sunteți familiarizat,
Procesul de conectare la platformă este diferit de cel obișnuit (de exemplu, durează mult mai mult autentificarea, apar ferestre noi, se solicită introducerea de date suplimentare),
Opriți procesul de conectare la platforma Alior Bank și contactați-ne imediat prin Serviciul Call Center (la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal)).
După ce introduceți codul de client și faceți click pe butonul "Continuare", verificați dacă este afișată imaginea de securitate aleasă de dvs. (opțiune disponibilă în platforma Internet Banking Alior Bank). După ce vă asigurați că imaginea afișată este corectă (aleasă de dumneavoastră la prima conectare), introduceți caracterele solicitate ale parolei, vă recomandăm să utilizați tastatura virtuală. În cazul în care imaginea nu este afișată sau este diferită de cea pe care ați setat-o, întrerupeți procesul de conectare și contactați-ne imediat prin Serviciul Call Center (la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal)).
În pasul următor, vi se va solicita să confirmați autentificarea cu un cod SMS. Codul SMS de la conectare diferă de codurile de autorizare ale tranzacțiilor și include:
6 caractere
Doar litere mici, fără diacritice
Doar în cazul primei conectări vă este trimis un cod SMS ce conține 6 caractere, doar numere, fără litere.
Dacă nu doriți să introduceți codul de fiecare dată când vă conectați, puteți adăuga browserul dvs. la lista de încredere.
În plus, rețineți următoarele reguli:
Nu utilizați computere nesigure (de exemplu, într-o cafenea sau aeroport) sau rețele Wi-Fi deschise pentru a vă conecta la platforma Internet Banking Alior Bank,
Nu vă conectați la platforma Internet Banking Alior Bank de pe un computer pe care un alt utilizator este deja conectat,
Nu adăugați browsere pe care nu le utilizați zilnic pe dispozitivele dvs. de încredere,
Nu partajați și nu salvați pe computerul dvs. codul de client și parola utilizate pentru a vă conecta la platforma Internet Banking Alior Bank,
Schimbați periodic parola de acces (opțiunea „Schimbați parola” din meniul „Setări”),
După finalizarea sesiunii în platforma Internet Banking Alior Bank, nu uitați să folosiți opțiunea „Logout”. Nu utilizați niciodată în acest scop butonul X (Închidere) încorporat în fereastra browserului.
Nu uitați despre regulile de conectare securizată la serviciile bancare online:
Nu utilizați motoare de căutare pe Internet (de exemplu: Google) și nu tastați „Alior Bank” în bara de adrese. Dacă doriți să vă conectați la Schimb Valutar Online, în bara de adrese a browserului dvs., introduceți: https://systemschimb.aliorbank.ro/login.
Nu accesați link-urile care ar trebui să conducă la pagina de autentificare ale serviciilor bancare online. Utilizați butonul Autentificare Schimb Valutar Online de pe site-ul web al Schimb Valutar Online.
Dacă instalați o aplicație mobilă, în special o aplicație bancară, utilizați magazinele oficiale „Google Play”, „App Store” sau “App Gallery”. Nu descărcați și nu instalați aplicații din link-urile pe care le primiți prin e-mail sau SMS.
📌Conectați-vă în siguranță!
Nu folosiți niciodată link-uri primite pe adresa de e-mail sau în mesajele de mesagerie instantanee (ex: WhatsApp, IMessage, SMS, Telegram, etc) pentru a vă conecta la serviciile bancare. Folosiți întotdeauna butonul "Autentificare Schimb Valutar Online" de pe pagina de pornire a Alior Bank (https://www.aliorbank.ro/) sau introducând următoarea adresă direct în fereastra browserului: https://systemschimb.aliorbank.ro/login.
Nu uitați că platforma Schimb Valutar Online Alior Bank nu vă va solicita niciodată parola integrală setată pentru contul dumneavoastră pentru conectări recurente (cu excepția situației în care vă logați pentru prima dată sau este necesară schimbarea parolei, utilizând meniul “Setări”)!
Verificați dacă adresa de pe pagina de autentificare începe cu prefixul https, care reprezintă protocolul responsabil de securitatea conexiunii (adresa pentru servicii bancare este https://systemschimb.aliorbank.ro/login).
Bara de adresă:
Faceți click pe lacăt pentru a verifica dacă certificatul afișat este valid și a fost emis pentru Alior Bank S.A. de către DigiCert.
Exemplu certificat:
Verificați cu atenție dacă codul SMS sau notificarea push utilizată pentru conectare conține datele corecte;
Codul SMS este format numai din litere;
Notificarea push conține informația “Confirmați conectarea la Alior Bank” în câmpul “Tip de operațiune”.
Simbolul lacătului închis nu este afișat în bara de adrese a browserului,
Certificatul site-ului nu este emis pentru Alior Bank S.A. sau nu este validat de DigiCert,
Sunt afișate avertismente ale browserului cu privire la securitatea certificatului,
Platforma Schimb Valutar Online Alior Bank vă cere să autorizați o tranzacție pe care nu ați solicitat-o dvs. și nu o puteți anula,
Site-ul web arată diferit înainte sau după conectare sau prezintă alte mesaje diferite de cele cu care sunteți familiarizat,
Procesul de conectare la platformă este diferit de cel obișnuit (de exemplu, durează mult mai mult autentificarea, apar ferestre noi, se solicită introducerea de date suplimentare),
Opriti procesul de conectare la platforma Alior Bank și contactați-ne imediat prin Serviciul Call Center (la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal)).
După ce introduceți codul de client și faceți click pe butonul "Următorul”, verificați dacă este afișată imaginea de securitate aleasă de dvs. (opțiune disponibilă în platforma Schimb Valutar Online Alior Bank). După ce vă asigurați că imaginea afișată este corectă (aleasă de dumneavoastră la prima conectare), introduceți caracterele solicitate ale parolei, vă recomandăm să utilizați tastatura virtuală.
În cazul în care imaginea nu este afișată sau este diferită de cea pe care ați setat-o, întrerupeți procesul de conectare și contactați-ne imediat prin Serviciul Call Center (la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal)).
În pasul următor, vi se va solicita să confirmați autentificarea cu un cod SMS sau o notificare push în aplicația mobilă pentru Schimb Valutar Online, în funcție de metoda aleasă.
6 caractere
Doar numere, fără litere
În plus, rețineți următoarele reguli:
Nu utilizați computere nesigure (de exemplu, într-o cafenea sau aeroport) sau rețele Wi-Fi deschise pentru a vă conecta la platforma Schimb Valutar Online Alior Bank,
Nu vă conectați la platforma Schimb Valutar Online Alior Bank de pe un computer pe care un alt utilizator este deja conectat,
Nu adăugați browsere pe care nu le utilizați zilnic pe dispozitivele dvs. de încredere,
Nu partajați și nu salvați pe computerul dvs. codul de client și parola utilizate pentru a vă conecta la platforma Schimb Valutar Online Alior Bank,
Schimbați periodic parola de acces (opțiunea „Schimbați parola” din meniul „Setări”),
După finalizarea sesiunii în platforma Schimb Valutar Online Alior Bank, nu uitați să folosiți opțiunea „Deconectare”. Nu utilizați niciodată în acest scop butonul X (Închidere) încorporat în fereastra browserului.
Autorizarea/confirmarea simultană pentru operațiuni multiple din platforma Internet Banking Alior Bank/Schimb Valutar Online Alior Bank;
Autorizarea se realizează pentru fiecare tranzacție în mod individual;
Furnizarea numărului de telefon sau a tipului de telefon/sistem de operare utilizat la conectarea sau după conectarea la platforma Internet Banking Alior Bank;
Verificarea codului de client, a parolei sau a detaliilor cardului de plată prin e-mail;
Activarea pe telefon a opțiunii „Permite instalarea aplicațiilor din alte surse decât Magazinul Play, App Store sau App Gallery”.
Vă reamintim - nu trebuie să furnizați niciodată nimănui datele de acces la serviciile bancare și parola. Nu retrageți fonduri din contul dvs. și nu efectuați transferuri la cererea unui atacator/fraudator care pretinde că este o persoană de încredere! Verificați întotdeauna apelantul.
Dacă aveți îndoieli cu privire la identitatea persoanei cu care vorbiți, închideți apelul și contactați-ne imediat prin Serviciul Call Center la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal).