Codurile SMS reprezintă o modalitate convenabilă și sigură de autorizare a tranzacțiilor la platformele Alior Bank. Codurile sunt trimise la numărul de telefon pe care l-ați precizat atunci când ați completat cererea sau când ați confirmat contractul. Conținutul codului SMS cuprinde informații despre operațiunea pentru care a fost generat, așa că nu uitați să fiți întotdeauna atenți la conținutul SMS-ului și să îl comparați cu detaliile tranzacției pe care o efectuați.
Autorizarea este necesară pentru operațiunile legate de retragerea de fonduri din contul dvs., adică transferuri interne, definirea destinatarului și operațiuni legate de securitate: autentificarea, activarea unui card de plată, schimbarea PIN-ului cardului, schimbarea numărului de telefon aferent codurilor SMS.
Atunci când vă conectați la platformele Internet Banking/Schimb Valutar Online Alior Bank se utilizează o parolă mascată. Vă solicită să introduceți caracterele selectate din parola dvs. pentru a preveni interceptarea acesteia de către program de tip spyware. Prin urmare, chiar dacă cineva poate vedea caracterele pe care le introduceți, nu va putea să se conecteze la contul dvs. deoarece platformele solicită caractere diferite de fiecare dată.
Atunci când vă conectați, trebuie să introduceți caracterele corespunzătoare din parola dvs. în următoarele câmpuri active, de exemplu, dacă parola dvs. este "Alior", iar primul și al patrulea câmp sunt active, trebuie să introduceți literele: "A" și "o".
Cu scopul de a spori securitatea tranzacțiilor, a fost introdusă ascunderea numărului de telefon de încredere în setările notificărilor despre evenimentele de pe conturi și carduri și în setările pentru codurile SMS.
Imaginea pe care o selectați este prezentată de fiecare dată când vă conectați la platformele Internet Banking/Schimb Valutar Online Alior Bank (după ce introduceți codul de client și înainte de a introduce parola). Deoarece dumneavoastră alegeți această imagine, vă permite să recunoașteți mai ușor că pagina la care vă conectați este pagina de conectare reală la platformele Internet Banking/Schimb Valutar Online Alior Bank și nu o pagină substituită pentru a vă prelua datele.
La fiecare conectare nu uitați să verificați de fiecare dată că imaginea pe care ați selectat-o este afișată înainte de a introduce parola. Dacă nu este afișată nicio imagine sau dacă este afișată o altă imagine față de cea pe care ați selectat-o, opriți procesul de conectare și contactați-ne imediat prin Serviciul Call Center (la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal)).
Pentru a selecta sau modifica o imagine, accesați “Profil”, "Setări" și apoi selectați secțiunea "Setări". În cadrul liniei "Imagine de securitate", faceți click pe "Modificare" și selectați o imagine.
Imaginea pe care o selectați va fi afișată de fiecare dată când vă conectați la Schimb Valutar Online, după ce vă introduceți codul de client.
Conexiunea dintre calculatorul clientului și serverul băncii este criptată cu ajutorul protocolului TLS, așa cum indică prefixul https:// la începutul adresei de Internet. Criptarea asigură protecția datelor dumneavoastră împotriva unei posibile interceptări de către terți.
Certificatul site-ului este validat pentru Alior Bank S.A. de către DigiCert. Acest lucru garantează că site-ul la care vă conectați aparține instituției pentru care a fost emis certificatul.
Verificarea certificatului constă în controlarea mai multor date de bază:
Pentru care se eliberează certificatul - ar trebui să fie: "systemschimb.aliorbank.ro / system.aliorbank.ro, Alior Bank S.A.",
Cine este emitentul certificatului - ar trebui să fie: „DigiCert Global CA G2”,
Că data expirării certificatului nu a fost depășită,
Care este calea/ierarhia certificatului - ar trebui să fie: "DigiCert Global Root G2 >> DigiCert Global CA G2 >> systemschimb.aliorbank.ro".
Nu uitați să verificați întotdeauna certificatul înainte de a vă conecta la platformele Internet Banking/Schimb Valutar Online Alior Bank. Dacă datele nu sunt corecte, opriți procesul de conectare la platforma Alior Bank și contactați-ne imediat prin Serviciul Call Center (la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal)).
Pentru siguranța fondurilor dvs., vă recomandăm să setați notificări pe care le puteți primi sub formă de mesaj SMS pe telefonul mobil sau sub forma de e-mail la adresa dvs. de e-mail.
Pentru a configura notificările, accesați “Profil”, "Setări" și apoi selectați secțiunea "Setări notificări". Veți putea alege ce tipuri de anunțuri doriți să primiți și cum doriți să le primiți.
Dacă nu este detectată nicio activitate de pe platformele de Internet Banking/Schimb Valutar Alior Bank pe contul autentificat, veți fi deconectat automat în 5 minute.
Autorizarea tranzacțiilor la Alior Bank au loc cu ajutorul unor coduri SMS practice și sigure.
Nu uitați că securitatea acestei metode de autentificare depinde și de dumneavoastră. Prin urmare, respectați regulile de mai jos:
Verificați dacă ați solicitat personal o astfel de tranzacție sau operațiune și comparați-o cu instrucțiunile pe care le-ați dat. În special, atunci când autorizați transferuri sau creați șabloane, verificați dacă suma tranzacției și numărul de cont al destinatarului indicat în mesajul SMS corespund cu datele pe care le-ați introdus.
Aveți grijă de securitatea telefonului dvs. mobil - nu-l lăsați în locuri în care ar putea fi expus furtului sau accesului neautorizat. În cazul furtului telefonului dumneavoastră, blocați imediat cartela SIM la operatorul de telefonie mobilă și contactați-ne imediat prin Serviciul Call Center (la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal)).
Acordați o atenție sporită încercărilor de phishing (din partea infractorilor sau a entităților de neîncredere), datelor de conectare și a codurilor de autorizare utilizate pentru efectuarea tranzacțiilor pe platformele Internet Banking/Schimb Valutar Online Alior Bank. Astfel de date pot fi folosite, de exemplu, pentru a sustrage fonduri.
În cazul unei tranzacții neautorizate, trebuie să raportați un astfel de incident prin intermediul Serviciului Call Center (la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal)). Un angajat al băncii vă va informa cu privire la procedura ulterioară de urmat.
Un exemplu de tranzacție frauduloasă ar putea fi:
O tentativă de fraudă cu un cod SMS unic,
O tentativă de phishing pentru obținerea datelor de autentificare,
Mesaje false (phishing) trimise prin intermediul mesageriei instatanee (ex: WhatsApp, IMessage, SMS, Telegram, etc.), rețelelor de socializare, SMS, e-mail și alte canale,
Orice tranzacție care nu a fost efectuată la cererea dumneavoastră,
Orice tranzacție care conține alte date decât cele solicitate de dumneavoastră.
Alior Bank monitorizează tranzacțiile 24/7. Dacă este necesară o confirmare suplimentară a unei operațiuni, Alior Bank încearcă să o verifice cu clientul prin intermediul Contact Center.
Riscuri asociate utilizării platformelor oferite de Alior Bank
Vă rugăm să rețineți că accesul online la platformele Internet Banking/Schimb Valutar Online Alior Bank implică riscuri - în special în cazul nerespectării normelor de securitate stabilite de Alior Bank.
În principal, aceste riscuri includ:
Riscul pierderii sau furtului neautorizat de date sau de echipamente:
Riscul unor atacuri socio-tehnice, în care terțe părți - ce pretind a fi Alior Bank - îndrumă clientul să aprobe operațiuni (de exemplu, informații false privind necesitatea de a executa o tranzacție).
Riscul privind acceptarea comenzilor, de exemplu citirea codului de autorizare fără să verifice operațiunea descrisă în mesajul SMS.
Riscul utilizării platformelor Internet Banking/Schimb Valutar Online conectate la un dispozitiv asupra cărora terții au preluat controlul de la distanță sau fizic (de exemplu, o aplicație de tip remote control).
Consecințele riscurilor menționate mai sus pot fi:
Accesarea de către terți a datelor clientului vizibile în Internet Banking/Schimb Valutar Online,
Posibilitatea ca terțe părți să efectueze tranzacții în numele clientului - inclusiv tranzacții financiare (de exemplu, executarea de transferuri),
Posibilitatea ca beneficiarul să aprobe o tranzacție nedorită.