Întrebări frecvente:

1. Ce este serviciul 3D Secure?

Serviciul 3D Secure este o măsură de securitate suplimentară pentru tranzacțiile online cu carduri de plată. Acesta constă în confirmarea tranzacțiilor selectate cu o parolă unică prin SMS, pe care o primiți la numărul de telefon furnizat băncii, adică numărul de telefon de încredere sau de contact. Dacă nu vă amintiți ce număr de telefon ne-ați comunicat, vă rugăm să ne contactați pentru a-l verifica.

În funcție de instituția de plată care a emis cardul, metoda de securizare a tranzacțiilor poartă numele de Mastercard SecureCode/Mastercard ID Check (în prezent, organizația Mastercard folosește ambele denumiri și logo-uri - acestea se referă la același serviciu).

2. Care sunt avantajele serviciului 3D Secure?

Securitate suplimentară gratuită a tranzacției, care verifică identitatea persoanei care plătește. Este, de asemenea, un standard mai ridicat pentru plățile în magazinele online, care acceptă numai carduri care funcționează cu standardul 3D Secure.

3. Toate cardurile de plată vor fi securizate cu serviciul 3D Secure?

Toate cardurile dvs. vor fi acoperite de 3D Secure, dar nu toate tranzacțiile vor necesita confirmarea codului prin SMS. Confirmarea este posibilă numai în magazinele care participă la programul Mastercard SecureCode/ID Check. Acestea pot fi recunoscute după un logo distinctiv. Cu toate acestea, se poate întâmpla ca unele magazine online, în ciuda faptului că sunt etichetate, să nu necesite o autorizare suplimentară cu 3D Secure.

4. De ce nu a fost necesară confirmarea cu un cod SMS unic atunci când se plătește într-un magazin compatibil 3D Secure?

Nu toate plățile în magazinele online care acceptă standardul 3D Secure trebuie să fie confirmate printr-un cod SMS sau notificare push. Verificarea suplimentară depinde de mai mulți factori, inclusiv de magazinul online, care poate să nu solicite ca tranzacția să fie procesată în standardul 3D Secure.

5. Ce ar trebui să fac dacă primesc un cod SMS sau notificare push ca parte a serviciului 3D Secure în timp ce nu efectuez o plată online cu cardul?

Ar trebui să vă contactați imediat banca pentru a vă asigura cardul și pentru a notifica situația. Această situație poate indica o tentativă de fraudă financiară.

6. În timpul plății a apărut o fereastră în care se cere un cod, dar nu am primit niciun cod.

În această situație, este necesar să contactați banca pentru a verifica corectitudinea numărului de telefon furnizat (de încredere sau de contact), către care urmează să fie trimise codurile SMS.

7. Ce înseamnă dacă un card este blocat în serviciul 3D Secure?

Cardul va fi blocat în serviciul 3D Secure dacă în timpul confirmării plății se introduce de trei ori un cod SMS incorect. Un card blocat în acest mod nu va putea confirma nicio tranzacție în serviciul 3D Secure. Pentru a vă debloca cardul în serviciul 3D Secure, contactați-ne imediat prin Serviciul Call Center la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal).

8. Am fost redirecționat către o altă pagină în timpul plății

Verificarea tranzacțiilor 3D Secure are loc pe site-ul furnizorului de soluții, asigurând o securitate și o protecție completă a datelor. Dacă aveți îndoieli cu privire la autenticitate, contactați-ne imediat prin Serviciul Call Center la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal).

9. Cum pot debloca serviciul 3D secure?

Pentru a vă debloca serviciul 3D Secure, contactați-ne imediat prin Serviciul Call Center la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal).

10. Pot dezactiva serviciul 3D Secure?

Serviciul 3D Secure nu poate fi dezactivat.

11. Care va fi conținutul mesajului text cu codul de confirmare a tranzacției?

Pentru toate cardurile emise sub brandul Alior Bank, veți primi următorul mesaj: 111111 este codul pentru tranzacția online în valoare de xxx RON, realizată cu cardul Alior Bank ***1111 la “Numele comerciantului”.