Angajații Alior Bank nu vă vor solicita niciodată să instalați programe suplimentare pe calculatoarele sau telefoanele dumneavoastră;
Angajații Alior Bank nu vă vor solicita niciodată parola contului bancar;
În cazul în care conținutul conversației vi se pare suspect și neobișnuit, iar interlocutorul vă solicită să efectuați acțiuni rapide (de exemplu, să vă furnizați datele, să instalați un software, să furnizați coduri unice), închideți și sunați la linia de asistență telefonică a băncii pentru a confirma veridicitatea unei astfel de conversații.
Verificați în permanență dacă vă aflați pe pagina de autentificare corectă pentru platformele Internet Banking/Schimb Valutar Online.
Când vă conectați, fiți atenți dacă browserul dvs. afișează avertismente legate de certificatul de securitate (intrați în detaliile acestuia) și de prefixul https din adresa paginii de conectare, care indică faptul că conexiunea pe platformele Internet Banking sau Schimb Valutar Online este criptată.
Citiți cu atenție conținutul mesajelor text cu cod unic. Citiți cu atenție întregul mesaj SMS înainte de a confirma operațiunea. Banca nu vă va cere niciodată să confirmați o operațiune pe care nu ați solicitat-o dumneavoastră.
Nu uitați să actualizați periodic sistemul de operare și aplicațiile instalate pe acesta, în special antivirusul și browserul web utilizat.
Nu folosiți dispozitive care nu sunt de încredere (de exemplu, într-un aeroport sau o cafenea) sau un computer unde este conectat un alt utilizator pentru a vă autentifica pe platformele Internet Banking/Schimb Valutar Online - de asemenea, nu folosiți rețele Wi-Fi publice în acest scop.
Atenție la atacurile concepute pentru a vă convinge să efectuați o operațiune (de exemplu, să faceți click pe un link, să descărcați o aplicație, să vă furnizați datele) care sunt trimise prin e-mail, SMS-uri, rețele sociale, mesagerie instantanee (ex: WhatsApp, IMessage, SMS, Telegram, etc.) sau transmise prin telefon.
Nu deschideți atașamente și nu folosiți link-uri din e-mailuri suspecte (de exemplu, cu erori, greșeli de scriere, gramatică incoerentă, de la o adresă neoficială, la care nu vă așteptați etc.) și nu le răspundeți. E-mailurile false sunt cea mai frecventă cauză a infectării computerelor cu programe malware periculoase.
Datele dumneavoastră importante (adresa, CNP, parolele, datele de acces și alte date sensibile) trebuie să fie protejate în mod corespunzător. Nu vă partajați datele cu entități care nu sunt de încredere. Protejați-vă documentele, iar dacă acestea sunt pierdute sau furate, blocați accesul la conturile dumneavoastră imediat. Nu uitați că datele dvs. pot fi folosite de infractori pentru a vă fura identitatea sau fondurile.
Fiți atenți la conținutul paginilor de autentificare pe platformele Internet Banking/Schimb Valutar Online. Dacă procesul de conectare pare diferit de cel obișnuit (de exemplu, durează mult mai mult sau apar ferestre noi), contactați-ne imediat prin Serviciul Call Center la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal) - acest lucru poate indica faptul că computerul dvs. este infectat cu programe malware.
Dacă aveți îndoieli cu privire la securitatea serviciilor băncii sau doriți să raportați un incident de securitate, contactați-ne imediat prin Serviciul Call Center la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal).
Imaginația infractorilor este vastă și, din când în când, se dezvoltă noi metode de a fura de la alții (fie că este vorba de bani sau de informații). Cu toate acestea, există câteva reguli de bază care, dacă sunt respectate, vor contribui la o utilizare mult mai sigură a Internetului. Iată câteva dintre ele:
Atunci când utilizați serviciile bancare, citiți întotdeauna exact ce anume autorizați! - aceasta este probabil cea mai importantă regulă. Nu uitați că un SMS cu cod unic sau o notificare PUSH apare pentru anumite operațiuni sensibile efectuate în domeniul bancar (de exemplu, trimiterea unui transfer). Așadar, dacă dați un astfel de cod unei persoane, acceptând o tranzacție "pentru că cineva v-a cerut să o faceți", ați putea fi victima unei fraude.
Verificați întotdeauna:
Verificați URL-ul paginii în bara de adrese a browserului - pentru intermediarii de plăți, magazine, bănci - acest element este esențial, iar dacă nu corespunde, există posibilitatea să fie vorba de o tentativă de fraudă. Nu uitați că site-ul poate arăta identic cu cel al intermediarului de plăți, al băncii etc., dar adresa sa fie diferită, dacă este furată.
Nu permiteți nimănui accesul la computerul sau telefonul pe care îl utilizați pentru operațiuni bancare - fie fizic, fie prin intermediul unui program nou instalat care permite accesul de la distanță al computerului dumneavoastră.
Nu vă conectați niciodată la serviciile bancare de pe link-uri primite într-un mesaj SMS/e-mail sau mesagerie instantanee (ex: WhatsApp, IMessage, SMS, Telegram, etc.) - dacă doriți să efectuați o plată, introduceți adresa băncii dumneavoastră în bara de adrese.
Dacă sistemul/browserul/antivirusul dumneavoastră vă avertizează despre un pericol (de exemplu, de la rularea de macro-uri, de la un program descărcat de pe Internet, de la un site web nesigur), de obicei, are dreptate - dacă nu sunteți absolut sigur, atunci aveți încredere în avertismente.
Dacă cineva vă convinge să efectuați o acțiune neobișnuită (de exemplu, instalarea unei aplicații din afara magazinului oficial (App Store, Google Play sau App Gallery) pe dispozitivul dvs. mobil; instalarea unui program de partajare a desktop-ului; introducerea datelor cardului de plată sau efectuarea unei plăți prin intermediul unui link trimis prin SMS, messenger etc.), acest lucru ar trebui să vă sporească întotdeauna atenția. O activitate simplă și discretă poate duce la furtul de fonduri din contul dvs., așa că, dacă ceva vă trezește suspiciuni, opriți activitatea pe care o desfășurați.
În cazul în care aveți suspiciuni, contactați-ne imediat prin Serviciul Call Center la numerele +40 21 9253 (disponibil din rețele naționale, cu tarif normal) și +40 21 796 74 00 (disponibil din rețele din străinătate, cu tarif normal).